Najważniejsze źródła wapnia

Nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania potrzebuje nie tylko odpowiednich dawek witamin, ale również minerałów. Jednym z nich jest wapń, który ma wpływ na mocne kości i zęby, prawidłowe funkcjonowanie układu mięśniowego, nerwowego i krwionośnego. Jeśli chcemy zapewnić odpowiedni jego poziom, to musimy go dostarczać codziennie. Zobaczmy zatem, gdzie najlepiej szukać wapnia.

Mleko i jego przetwory

Dla wielu osób mleko i szeroko rozumiany nabiał, to jedno z głównych źródeł wapnia. I słusznie, bo szklanka mleka zawiera ok. 300 mg wapnia, co stanowi ok. 1/4 dziennego zapotrzebowania na wapń. Oprócz mleka warto sięgać również po nabiał innego rodzaju. Szczególnie bogate w wapń są sery żółte, w których znajdziemy 6-10 razy więcej wapnia niż w twarogu. Jednakże są one tłuste i bardziej kaloryczne, dlatego powinniśmy jeść je z umiarem.

Konserwy rybne

Dobrym źródłem wapnia są również ryby z puszki. Warto sięgać przede wszystkim po ryby z ośćmi, takie jak makrela czy sardynki, bo to właśnie w ościach jest najwięcej wapnia. Co ważne, ryby są dobrym źródłem wapnia, bo zawierają również witaminę D, która jest konieczna do jego prawidłowego wchłaniania.

Inne źródła wapnia

Wapń, o czym niewiele osób wie, możemy znaleźć również w warzywach. Dobrym źródłem są warzywa strączkowe (fasola, groszek), warzywa zielone np. ogórki, brokuł, szpinak oraz orzechy i suszone owoce. Sporo wapnia znajdziemy również w produktach sojowych, np. w serku tofu, co z pewnością ucieszy wegan i wegetarian.

http://www.vitrumcalcium.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *