Skuteczność produktów promocyjnych

Wydaje się, że nie sposób przecenić wartość produktów promocyjnych dla marketingu firmy. Specjaliści zdają sobie z tego coraz lepiej sprawę, dlatego jesteśmy zalewani z każdej strony wieloma produktami promocyjnymi. Które z nich cieszą się największą skutecznością marketingową? W czym tkwi tajemnica ich skuteczności?

Napoje promocyjne na targach lub konferencjach

Bardzo dobrym przykładem produktu promocyjnego jest napój. Na większości targów handlowych, czy też na wielu konferencjach, gościom rozdaje się napoje promocyjne. Są to zwyczajne napoje, czasem smakowe, a czasem jest to po prostu woda. Ważne jest jednak, iż podawane są w opakowaniach z logo.

Bliskość produktu

Dzięki temu, że klient ma kontakt z logo, staje się ono dla niego coraz bardziej znajome. Sprawia to, że z czasem również firma wydaje mu się bliska, nawet jeśli nigdy wcześniej nie korzystał z jej usług. Udowodniono natomiast, że klienci częściej wybierają produkty od sprzedawców, z którymi czują jakąś, nawet pozorną bliskość. Rzecz w tym, iż jeśli w sklepie klienci zauważają produkt ze znanym logo i drugi podobny, jednak od nieznanego producenta, zdecydują się z pewnością na ten pierwszy.

Firma dba o klienta

Ważne jest również, aby pokazać klientowi, że firma dokłada wszelkich starań, aby o niego zadbać. Targi odbywają się często w zatłoczonych salach, gdzie jest ciepło, a goście są zmęczeni. Uraczenie ich butelką wody jest więc postrzegane jako bardzo miły gest. Zachodzą w tym miejscu również pewne procesy nieświadome. Mianowicie, klient jest zadowolony, że firma z niego zadbała, a jednocześnie widzi jej logo, co od razu tworzy bardzo miłe skojarzenie dotyczące znaku firmy.

Zobacz też: Napoje promocyjne | Oh-Drink

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *