Dobra pamięć w starszym wieku – czy to możliwe?

Coraz częściej można spotkać aktywnych emerytów, którzy mając czas i ochotę korzystać z życia i cieszyć się jego pełnią. Zaskakują pogodą ducha i fenomenalną pamięcią. W takich sytuacjach często zastanawiamy się, jak oni to robią. Czy na dobrą pamięć można zapracować?

Gimnastyka mózgu

Wszyscy wiemy, że warunkiem zachowania młodzieńczej sylwetki i jędrności mięśni są regularne ćwiczenia. Nie inaczej jest w przypadku mózgu. On również potrzebuje regularnej aktywności. Jednym ze sposobów na wzmocnienie pamięci jest rozwiązywanie krzyżówek, zagadek logicznych, czytanie książek. Jeśli więc chcemy, by nasi najbliżsi na długo zachowali młodzieńczą sprawność umysłu, to podsuwajmy im rozrywki tego typu.

Odpowiednia dieta

Sama gimnastyka umysłu to jednak nie wszystko. Konieczne jest również zadbanie o to, by mózg miał odpowiednie paliwo do pracy. Szczególne znaczenie mają tutaj witaminy z grupy B oraz magnez, które pozytywnie wpływają na pracę układu nerwowego i jego centralnego organu czyli mózgu. Pomocna będzie również lecytyna, słusznie nazywana lekiem na pamięć.

Aktywność fizyczna

Wbrew pozorom dobra pamięć to nie tylko zasługa dwóch powyższych czynników. Wymaga ona również aktywności fizycznej, bo to właśnie podczas ćwiczeń w naszym organizmie poprawia się krążenie. Dzięki temu mózg dostaje więcej tlenu, bez którego nie będzie pracował prawidłowo.

Taka aktywność fizyczna wcale nie musi oznaczać morderczych ćwiczeń na siłowni. Często wystarczy spacer, najlepiej szybkim krokiem, czy jazda na rowerze. Ważne, by dbać o to, by regularny ruch stał się nawykiem.

Dowiedz się więcej: http://vitabuerlecithin.pl/lek-na-pamiec-i-koncentracje/

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *